Pages

Sunday, October 14, 2012

Biar Mimpi Sekadar Mimpi

Sempat lagi update blog sebelum pergi kelas jam 9 malam whereby now is already 8.35 malam. huhu Nothing, cuma rasa terpanggil untuk menulis. 2 hari lepas sy termimpi. Mimpi hilang gigi. Bahasa kampongnya, 'rongok' Haaaa so what? Tahukah anda-anda mengikut tafsiran dari bijak pandai Islam dalam perihal ini kan, mimpi ini membawa maksud akan kehilangan orang yang terdekat, dalam erti kata, akan ada orang yg dekat dengan kita meninggal. Mula-mula, saya anggap macam, okay sekadar satu perkongsian, Kita pegang pun tape, memilih untuk tidak bersandarkan rujukan ini pun, never mind. Sekadar rujukan dan mungkin as reminder.Asalkan tak jejas aqidah dan kepercayaan. Erm jadi tade ape2. But the thing is, few months ago, it really happens. Dalam bulan 5 kalau tak silap, 2 3 kali saya mimpi hilang gigi, gigi dicabut dan yg sewaktu dengannya. Dan mimpi itu sangat real! Bila sy bangun, tercari2 gigi dgn lidah ni haa. Siap pergi depan cermin check. Sumpah scarry! Sapa tak sayang gigi oi *Ching! Senyum -Sambil tayang gigi- hihi ^.^

Dan dijadikan cerita, saya pernah cerita pasal itu kat kawan2. Yes, diorang bagitahu perkara yang sama. Petanda yang sama. I just listen. Hinggalah Ogos 2012. Saya mula rasa ada kebenaran. Tok Wan saya jatuh sakit. Saya ingat kata2 kawan sy, cuma saya tak khabarkan pd ahli keluarga yang lain. Simpan sorang-sorang dan harapnya semua akan OK. Lama-lama keadaan tok wan sy kritikal :( Dan tanggal 5 Ogos 2012 jam 1.25 petang, Tok Wan saya kembali ke rahmatullah (Al Fatihah). Mungkin benar, mimpi itu hadir sebagai satu petanda untuk kita lebih bersedia. Dan sekarang ada mimpi tu. 

Saya berdoa agar kali kedua ni, ia tidak hadir sebagai satu petanda. Sebab saya tak tahu sama ada saya cukup kuat atau tak. Kehilangan tok wan saya, i took sometime to heal the loss :'( Untill now, mudahnya air mata sy mengalir mengenang kembali saat2 last dengan tok wan. Dan yang paling sedih, bila mengenangkan kali terakhir bercakap-cakap dengan beliau. Dengan tokki saya. Sekarang dah lama tak singgah sana :( Hurm. Hati, kuatlah. Bertahanlah. Semoga Allah izinkan saya bersama dgn orang-orang yg sy sayang, org yg saya kasihi.. Biarlah mimpi, sekadar mimpi.. Ya Allah, jika mimpi ini sekali lagi hadir sebagai peringatan buat diri, maka aku redha. Seandainya ada yang meninggalkan ku, atau aku sendiri yang meninggalkan orang-orang sekelilingku, maka jemputlah kami dengan sebaik pengakhiran T.T Allahurabbi.. (Sedih rasa dalam hati) Hidupkanlah kami dalam iman, matikanlah kami dlm iman. (Terbayang wajah-wajah ibu, ayah, abang, adik2 yang ramai, sahabat-sahabat). Ya Allah, Izinkan kami bersama hingga ke syurga Mu.. Amin :') 

-Coretan dari hati yang sedang rindu Tok Wan (Al Fatihah)-

No comments: